Veelgestelde vragen ParkStart

Is er ook een app in de appstore?

ParkStart kunt u alleen via internet benaderen, bijvoorbeeld via de button Inloggen ParkStart op de homepage. Zet ParkStart op het beginscherm van uw mobiel of onder uw favorieten zodat u ParkStart snel en gemakkelijk kunt gebruiken. Kijk bij “Hoe gebruikt u ParkStart” als u hier hulp bij nodig heeft. 

Ik krijg geen activatiemail, wat kan ik doen?

Er kan inderdaad vertraging zitten tussen het moment waarop u klikt op de link en uw e-mailadres invoert en de ontvangst van de bevestigingsmail. Dit kan 15 minuten duren. Als u in de tussentijd opnieuw gaat invoeren en klikken, dan krijgt u een error. We vragen uw geduld.

De link in de activatiemail werkt niet

Dit kan te maken hebben met de instelling in uw mail waardoor u niet op de link kunt klikken. De link wordt in uw mail dan omgezet naar een 'platte tekst' waar u niet op kunt klikken. Ons advies is: kopieer de link en plak deze in uw browser. 

Mijn account is geblokkeerd

Uw account wordt na 3x fout inloggen geblokkeerd. Neem dan contact met ons op, we helpen u graag verder.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten

Ga naar het inlogscherm van ParkStart en klik onderaan op Wachtwoord vergeten. U wordt doorgelinkt naar de wachtwoordherstelpagina.

Ik heb een nieuw e-mailadres. Hoe pas ik dit in mijn account aan?

Ga hiervoor naar het E-loket, klik rechts bovenin op uw naam. Klik bij Contactgegevens op het pennetje om uw e-mailadres te wijzigen. Als het nieuwe e-mailadres is opgeslagen dan is dit ook voor het inloggen in ParkStart aangepast.

Ik krijg een foutmelding bij het inloggen

  • Krijgt u de melding: “U bent niet goed uitgelogd; u kunt één keer ingelogd zijn. Na 7 minuten kunt u weer opnieuw inloggen.”
    Dit gebeurt als u nog een sessie open had staan en probeert opnieuw in te loggen vanaf hetzelfde of een ander apparaat.
  • Er kunnen geen 2 personen tegelijkertijd van ParkStart gebruik maken.
  • Onze tip: Log na iedere actie weer uit. Als u niet zelf uitlogt, wordt u automatisch na 7 minuten uitgelogd. U kunt daarna altijd weer inloggen. U vindt de uitlogknop in het hamburgermenu.
  • Krijgt u de melding: “Error: Ongeldige gebruikersnaam of wachtwoord.”?
    Controleer goed of u de inloggegevens correct heeft ingevoerd.
    Controleer goed of u bent ingelogd in de ParkStartomgeving van uw eigen gemeente. 

Hoe wijzig ik het kenteken van mijn bewonersvergunning?

In ParkStart kunt u geen kenteken wijzigen. Er moet eerst gecontroleerd worden of het nieuwe kenteken wel op naam van de vergunninghouder staat. Dit doet u via het E-loket of een wijzigingsformulier op de homepage van deze website. 

Hoe wissel ik tussen de 2 vaste kentekens op mijn bewonersvergunning?

Heeft u een bewonersvergunning waarop méér dan 1 kenteken mag staan, dan kunt u in ParkStart tussen die vaste kentekens wisselen. Bekijk hiervoor deze instructie

Is er een overzicht van mijn oude parkeeracties?

Ja, in het ParkStart-menu ziet u bij Historie uw parkeersessies terug vanaf de datum die u aangeeft.

Waarom is mijn bezoekersregeling 50 jaar geldig?

Uw bezoekersregeling hoeft niet ieder jaar verlengd te worden. Maar omdat een vergunning toch een einddatum moet hebben, staat deze op 50 jaar.